Od kilku lat mamy do czynienia z niewiarygodnym wzrostem akcji promocyjnych w internecie. Przedsiębiorstwa przeznaczają duże kwoty aby tworzyć marketing IT , zwłaszcza na serwisach społecznościowych. Kreowanie pozytywnego wizerunku firmy na facebook'u stało się jednym ze skuteczniejszych działań z obszaru PR. Fani zgromadzeni wokół firmowego fanpage'a uczestniczą w konkursach, głosują w sondach, a także mają dostęp do promocji i zajawek najnowszych produktów. Facbookowicze chętnie dzielą się swoimi przemyśleniami na temat danej marki mają wrażenie, że ich zdanie jest ważne. Opinie pod wpisami firmowymi są na wysokim poziomie kultury osobistej, na co ma wpływ wyświetlanie imienia i nazwiska autora. Kolejną oznaką poszerzenia działań promocyjnych w internecie, jest współpraca marek ze popularnymi, którzy sporządzająopinie o produktach w łatwo dostępny sposób. Zwiększa to zaufanie do marki w oczach czytelników, na co znaczny wpływ ma szacunek czytelnika do blogera. Marketing IT wkroczył także na znany serwis youtube, gdzie użytkownicy udostępniają swoje filmy. Na najlepsze z nich wstawiane są płatne, kilkusekundowe filmy promocyjne, które trzeba zobaczyć przed rozpoczęciem oglądania. Bardzo szybko rozwija się też marketing szeptany, uprawiany przez pracowników przedsiębiorstwa. Ich celem jest potajemne zachwalanie produktów firmy na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to wiarygodne i nikt nie skojarzył podstępu. Technologie IT wchodzą w coraz to nowe obszary funkcjonowania przedsiębiorstwa, informatyzacji podlegają coraz to nowe działy. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.