Od paru lat mamy do czynienia z niewiarygodnym wzrostem akcji promocyjnych w sieci. Firmy wydają ogromne pieniądze aby rozwijać marketing IT , głównie na portalach społecznościowych. Tworzenie przyjaznego wizerunku firmy na facebook'u stało się jednym ze skuteczniejszych działań z obszaru PR. Fani zgromadzeni wokół korporacyjnego fanpage'a biorą udział w konkursach z nagrodami, głosowaniach, a także mają akces do zniżek i zapowiedzi najnowszych produktów. Fani chętnie dzielą się swoimi przemyśleniami na temat danej marki czują, że ich zdanie jest ważne. Komentarze pod wpisami firmowymi są na dosyć wysokim poziomie kultury osobistej, na co ma wpływ pokazywanie danych autora. Kolejną oznaką poszerzenia akcji promocyjnych w sieci, jest współpraca firm ze popularnymi, którzy pisząopinie o produktach w łatwo dostępny sposób. Zwiększa to zaufanie do produktu w oczach czytelników, na co znaczny wpływ ma renoma blogera. Marketing IT wkroczył również na popularny portal youtube, gdzie użytkownicy udostępniają swoje filmy. Na najlepsze z nich wstawiane są płatne, krótkie reklamy, które trzeba obejrzeć przed startem oglądania. Bardzo szybko rozwija się też marketing szeptany, uprawiany przez przedstawicieli marki. Ich celem jest ciche reklamowanie produktów przedsiębiorstwa na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to rzetelne i nikt nie wykrył podstępu. Technologie IT wchodzą w coraz to nowe sfery działalności przedsiębiorstwa, cyfryzacji podlegają coraz to nowe działy. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.