Od paru lat mamy do czynienia z niewiarygodnym wzrostem działań marketingowych w internecie. Przedsiębiorstwa wydają coraz większe kwoty aby rozwijać marketing IT , zwłaszcza na portalach społecznościowych. Kreowanie przyjaznego wizerunku firmy na facebook'u stało się jednym ze efektywniejszych zabiegów z zakresu PR. Fani zgromadzeni wokół firmowego fanpage'a startują w konkursach z nagrodami, głosowaniach, a także mają dostęp do promocji i zajawek najnowszych produktów. Fani chętnie dzielą się swoimi przemyśleniami na temat danej marki mają wrażenie, że ich zdanie jest ważne. Opinie pod wpisami firmowymi są na wysokim poziomie kultury osobistej, na co ma wpływ pokazywanie danych autora. Kolejnym znakiem poszerzenia akcji marketingowych w internecie, jest współpraca firm ze sławnymi, którzy piszą recenzje produktów w łatwo dostępny sposób. Zwiększa to wiarygodność produktu w oczach czytelników, na co spory wpływ ma renoma blogera. Marketing IT wkroczył także na znany serwis youtube, gdzie użytkownicy dzielą się swoimi filmami. Na najpopularniejsze z nich nakładane są płatne, krótkie filmy promocyjne, które trzeba zobaczyć przed startem oglądania. Szybko rozwija się również marketing szeptany, uprawiany przez pracowników przedsiębiorstwa. Ich zadaniem jest potajemne reklamowanie usług firmy na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to wiarygodne i nikt nie skojarzył podstępu. Technologie IT wchodzą w coraz to nowe obszary działalności firmy, informatyzacji podlegają coraz to nowe dziedziny. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.