Od paru lat mamy do czynienia z ogromnym wzrostem działań promocyjnych w sieci. Firmy wydają ogromne kwoty aby tworzyć marketing IT , głównie na portalach społecznościowych. Kreowanie pozytywnego wizerunku marki na facebook'u stało się jednym ze efektywniejszych działań z obszaru PR. Fani zebrani wokół korporacyjnego fanpage'a uczestniczą w konkursach z nagrodami, głosowaniach, a także mają akces do zniżek i zajawek najnowszych produktów. Fani chętnie dzielą się swoimi uwagami na temat danej marki czują, że ich zdanie jest ważne. Opinie pod wpisami firmowymi są na wysokim poziomie kultury osobistej, na co wpływa pokazywanie imienia i nazwiska autora. Kolejną oznaką poszerzenia działań promocyjnych w internecie, jest współpraca firm ze sławnymi, którzy sporządzają recenzje produktów w przestępny sposób. Zwiększa to wiarygodność marki w oczach czytelników, na co znaczny wpływ ma renoma blogera. Marketing IT wkroczył również na popularny portal youtube, gdzie użytkownicy dzielą się swoimi filmami. Na najpopularniejsze z nich wstawiane są płatne, krótkie filmy promocyjne, które trzeba obejrzeć przed rozpoczęciem odtwarzania. Bardzo szybko rozwija się również marketing szeptany, uprawiany przez przedstawicieli marki. Ich zadaniem jest potajemne zachwalanie usług przedsiębiorstwa na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to wiarygodne i nikt nie wykrył podstępu. Technologie IT wkraczają w coraz to nowe sfery działalności przedsiębiorstwa, cyfryzacji podlegają coraz to nowe dziedziny. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.