Od paru lat mamy do czynienia z ogromnym wzrostem akcji marketingowych w sieci. Przedsiębiorstwa wydają ogromne pieniądze aby rozwijać marketing IT , zwłaszcza na portalach społecznościowych. Kreowanie przyjaznego wizerunku firmy na facebook'u stało się jednym ze efektywniejszych działań z obszaru PR. Fani zebrani wokół korporacyjnego fanpage'a uczestniczą w konkursach, głosują w sondach, a także mają dostęp do zniżek i zajawek najnowszych produktów. Facbookowicze chętnie dzielą się swoimi przemyśleniami na temat danej marki czują, że ich opinia jest ważna. Opinie pod notkami firmowymi są na dosyć wysokim poziomie kultury osobistej, na co wpływa pokazywanie imienia i nazwiska autora. Kolejnym znakiem zwiększenia działań promocyjnych w sieci, jest współpraca firm ze popularnymi, którzy sporządzają recenzje produktów w łatwo dostępny sposób. Zwiększa to zaufanie do marki w oczach czytelników, na co znaczny wpływ ma zaufanie do blogera. Marketing IT wszedł także na popularny portal youtube, gdzie użytkownicy udostępniają swoje filmy. Na najlepsze z nich nakładane są płatne, kilkusekundowe filmy promocyjne, które trzeba zobaczyć przed rozpoczęciem oglądania. Szybko rozwija się też marketing szeptany, uprawiany przez pracowników firmy. Ich celem jest ciche zachwalanie produktów firmy na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to rzetelne i nikt nie wykrył podstępu. Technologie IT wchodzą w coraz to nowe obszary działalności firmy, informatyzacji podlegają coraz to nowe dziedziny. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.