Od kilku lat mamy do czynienia z ogromnym wzrostem działań promocyjnych w sieci. Przedsiębiorstwa wydają duże pieniądze aby rozwijać marketing IT , głównie na serwisach społecznościowych. Kreowanie przyjaznego wizerunku firmy na facebook'u stało się jednym ze efektywniejszych zabiegów z zakresu PR. Fani zgromadzeni wokół korporacyjnego fanpage'a uczestniczą w konkursach, głosowaniach, a także mają dostęp do promocji i zapowiedzi najnowszych produktów. Fani chętnie dzielą się swoimi uwagami na temat danej firmy czują, że ich opinia jest ważna. Komentarze pod notkami firmowymi są na wysokim poziomie kultury osobistej, na co wpływa pokazywanie danych autora. Kolejną oznaką poszerzenia działań promocyjnych w internecie, jest współpraca firm ze popularnymi, którzy sporządzająopinie o produktach w przestępny sposób. Zwiększa to zaufanie do produktu w oczach czytelników, na co spory wpływ ma zaufanie do blogera. Marketing IT wszedł również na znany serwis youtube, gdzie użytkownicy dzielą się swoimi filmami. Na najpopularniejsze z nich nakładane są płatne, kilkusekundowe reklamy, które trzeba zobaczyć przed startem oglądania. Szybko rozwija się również marketing szeptany, uprawiany przez pracowników marki. Ich zadaniem jest potajemne reklamowanie produktów marki na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to rzetelne i nikt nie wykrył podstępu. Technologie informacyjne wkraczają w coraz to nowe obszary działalności przedsiębiorstwa, cyfryzacji podlegają coraz to nowe dziedziny. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.