Od paru lat mamy do czynienia z niewiarygodnym wzrostem działań promocyjnych w internecie. Firmy wydają ogromne kwoty aby tworzyć marketing IT , zwłaszcza na portalach społecznościowych. Tworzenie pozytywnego wizerunku firmy na facebook'u stało się jednym ze efektywniejszych działań z obszaru PR. Fani zebrani wokół korporacyjnego fanpage'a biorą udział w konkursach, głosowaniach, a także mają dostęp do promocji i zapowiedzi najnowszych produktów. Facbookowicze chętnie dzielą się swoimi uwagami na temat danej marki czują, że ich opinia jest ważna. Opinie pod notkami firmowymi są na wysokim poziomie kultury osobistej, na co wpływa pokazywanie danych autora. Kolejną oznaką zwiększenia działań marketingowych w internecie, jest współpraca przedsiębiorstw ze znanymi blogerami, którzy pisząopinie o produktach w łatwo dostępny sposób. Zwiększa to zaufanie do produktu w oczach czytelników, na co spory wpływ ma szacunek czytelnika do blogera. Marketing IT wszedł również na popularny portal youtube, gdzie użytkownicy dzielą się swoimi filmami. Na najpopularniejsze z nich nakładane są płatne, krótkie filmy promocyjne, które trzeba zobaczyć przed startem odtwarzania. Bardzo szybko rozwija się również marketing szeptany, uprawiany przez pracowników przedsiębiorstwa. Ich celem jest potajemne reklamowanie produktów marki na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to rzetelne i nikt nie wykrył podstępu. Technologie IT wchodzą w coraz to nowe sfery funkcjonowania firmy, cyfryzacji podlegają coraz to nowe dziedziny. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.